Wednesday, January 1, 2014

The Crafter's Cafe Challenge ~ Animal Friends

The Crafter's Cafe Challenge Blog 

Hello fellow Crafters,

I want to wish each and everyone a Happy New Year!!!!!! It has been an amazing year and the Holidays have been just fabulous. All the family showed up and we had a great time. Now onto the post of today. It is Crafter's Cafe Challenge Blog's turn. Our sponsor for this weeks challenge is Fitztown.  For me it is the first time working with their images and I like them very much.

  

Ich moecht Euch allen eine Frohes Neues Jahr wuenschen!!! 2013 war ein gutes Jahr und die Weihnachtszeit war einfach spitze. Die ganze Familie hat sich bei uns getroffen und wir hatten eine wunderbare Zeit miteinander. Und jetzt zu meinem Post. Heute ist Crafter's Cafe and Challenge Blog's Zeit. Unser Sponsor ist Fitztown. Dies wahr das erste Mal das ich ein Digi Stemple von denen benutzt habe. Ich muss sagen das sie mir sehr gefallen.

For this challenge of ~ Animal Friends, I was able to color up Wild 4. It was something new that I had not colored up before... a wolf. I have to say that I had to do a bit of research before I started coloring my image. Not totally ok with it but for the first time coloring fur I can live with it.

Fuer diese Challenge ~ Tier Freunde, habe ich mir den Digi Stempel Wild 4 ausgesucht. Es war etwas anderes da Ich bis da noch nie ein Tier mit vielem Fell gemalt habe. Ich muss auch gestehen das ich auf dem Internet nachgeschaut habe wie man am besten Fell malt mit Copics. Ich bin nicht total begeistert wie es herausgekommen ist aber fuers erste Mal ist es ok.


Overall I am happy the way the card came out. It is a simple card but the color contrast is what makes it. No sentiment since I have no stamp that would work. And if you followed me a while you know that sentiments are not my cup of tea, lol.

So im Ganzen bin ich schon zufrieden wie diese Karte aussieht. Es ist eine einfache Karte aber der Kontrast der Farben ist das was diese Karte macht. Ich habe keinen Spruch benutzt da ich keinen passenden besitzte und wenn Ihr schon eine Weile bei mir herein schaut wisst Ihr das ich auch keine grosser Fan von Spruechen bin, lol.


The image was colored with my Copics and here is the list:
Den Stemple habe ich mit meinen Copics gemalt und hier ist die Liste:

C0, C01, C03, C05, C07, W03, B04

The next pictures show how the card came together.
Die naechsten Bider zeigen wie diese Karte entstanden ist:




I would like to enter this card into the following Challenges:

Animal Friends Challenge: Dies/ Punches
Die Cut Divas: Make it Glitter
Flat Friends Challenge: Anything Goes
Kreativewinkauf Challenge Blog: Alles Geht/ Anything Goes
One Crazy Stamper: Anything Goes
The Crafters Cafe: Anything Goes


I hope you had a great time and stop by again in this New Year! If you have a bit time stop by The Crafter's Cafe Challenge Blog and enter a creation of yours. We would love to see what you can come up with!

Ich hoffe es hat Euch ein wenig gefallen und Ihr kommt auch in diesem Neuen Jahr mal wieder vorbei. Und wenn Ihr auch Zeit habt schaut doch einfach mal bie The Crafter's Cafe Challenge Blog vorbei und macht mit bei uns. Wir wuerden gerne sehen was Ihr so kreiern koennt.

Until soon, Bis Bald
Nadja 

17 comments:

  1. Stunning card and beautiful colouring. Thank-you for joining us at the Cards Galore Encore Anything Goes Challenge #1 Denyse x

    ReplyDelete
  2. The card looks great and the fur I think well done
    clear ... practice makes the master
    but I think it's still great
    thank you for it join the Animal Friends Challenge

    greetings
    Sternenglanz

    ReplyDelete
  3. Eine ganz tolle Karte! Danke daß du bei den AF und bei der KE-C mitmachst.
    LG Dreja

    ReplyDelete
  4. Welcome once again to Die Cut Divas. Animals are sometimes a trial to color. Goof first try!

    ReplyDelete
  5. Tolle Ausstanzungen hast du für deine Karte verwendet.
    Vielen Dank für deine Teilnahme am Kreativeinkauf-Challengeblog.

    LG; Ilonka

    ReplyDelete
  6. Thank you for joining us at the CardsGaloreEncore Anything Goes Challenge #1

    ReplyDelete
  7. So pretty Nadja. Your colouring of the wolf is stunning. And love the glittery background and your framing of the focal image. Thanks for joining us at Die Cut Divas.

    ReplyDelete
  8. Great card, I love the image! Thanks so much for playing in the Anything Goes Challenge at The Crafting Cafe this month!
    Good Luck
    Hugs
    Dawn xx

    ReplyDelete
  9. Lovely card - the image is wonderful and I love the black border xx Thanks so much for joining us over at Flat Friends, Em xx

    ReplyDelete
  10. Das ist großartig geworden!
    Hab herzlichen Dank für Deine TN bei Animal Friends
    GLG Tamesis

    ReplyDelete
  11. Wonderful colouring, great card Nadja

    ReplyDelete
  12. Great card, I love the image. Thank you for joining in the Anything Goes Challenge at The Crafting Cafe this month!
    Good Luck
    Hugs Erin x

    ReplyDelete
  13. Lovely Card thanks for joining in at the Crafting Cafe good luck Janet DT member

    ReplyDelete
  14. Great card and an usual image. Looks great. x

    ReplyDelete
  15. A great card. Thank you for joining us at One Crazy Stamper this month.

    ReplyDelete
  16. it´s so wonderful.

    thanks for join Animal Friends
    Hugs
    Anja

    ReplyDelete
  17. Really beautiful, the wolf image is gorgeous. Thank you for joining in with Imagination Crafts Challenge.
    Lindsay xx

    ReplyDelete