Wednesday, August 28, 2013

Crafter's Cafe Challenge~ Lacy Sunshine Embossing (wet/dry)

The Crafter's Cafe Challenge Blog 


Hello Fellow Crafters,

It has been very busy around here with getting both boys ready for school. This is the first year that our youngest is going to Kindergarten. It sure is a change for him.... The older one seems to be a pro and just was happy to see his friends again after a long summer break. Ok enough of the jabber and onto the fun part! 
Today it is time for my post for The Crafter's Cafe Challenge Blog or CCCB. Our amazing sponsor for this week is Lacy Sunshine. Our task- wet or dry embosssing!

 

Es sind schon wieder zwei Wochen vorbei und bei uns ist viel los. Wir haben beide Jungen fuer den ersten Schultag vorbereitet. Dies ist das erste Jahr das der Kleinste auch in die Schule geht. Under Grosse ist ja schon ein Pro und konnte es kaum abwarten Seine Freunde wieder zusehen. Nun gut ich habe jetzt genug herrum gebabbelt...
Heute habe ich einen post fuer The Crafter's Cafe Challenge Blog oder CCCB. Unser super Sponsor ist Lacy Sunshine. Unsere Aufgabe- wet oder dry embossing!

And her is the card that I created for this challenge:
Hiere ist die Karte die ich gebastellt habe:


The image that I used is called Cider Sticky Wings. Isn't she adorable!!! I love all the little details. I had so much fun coloring her and it is one of my favorite cards that I have made so far. 

Den Digi Stemple den ich mir ausgesucht habe heisst. Cider Sticky Wings. Ist sie nicht suesss?! Ich habe mich gleich in sie verliebt- so viele Kleinigkeiten in diesem Bild, einfach super! Ich muss gestehen das diese Karte eine meiner Lieblingskarten ist.


Here she is just colored up and die cut with a Spellbinder Die called A2 Locking Loops. I have been itching to use this die. For some reason my images were never the right size though...

Hier ist die Suesse nur gemalt und mit eiener Spellbinder Stanze aus geschnitten. Die Stanze heisst A2 Locking Loops. Ich habe schon eine ganze Weile darauf gewartet diese Stanze zu benutzten aber nie das richtige Bild gehabt da sie immer zu gross waren...


And here is my dry embossing. It is on the background paper. I thought the swirls were looking like wind blowing and the perfect fit for this fall card. 

Und hier ist mein Dry Embossing. Es ist auf meinem Hintergrund Papier. Die Kreise hatten mich an Wind erinnerert und ich fand das perfekt fuer meine Herbst Karte.





And so was the card layered and took shape of what it is now. I just love it!

Und hier ist der Werdegang wie die Karte entstanden ist. Ich finde sie einfach super!




And just a few close ups from the card. I hope you enjoyed your stay and you will hop to getting started to create your project for our challenge this week. Can't wait to see what you are coming up with. Also the rest of my talented DT sisters have some amazing projects to share with you. Give all of them a quick view and we all love to hear from  you. Thank you.

Und noch schnell ein par Bilder von den Details der Karte. Ich hoffe es hat Euch gefallen und werdet ein Projekt basteln fuer unsere Challenge. Bin gespannt was Ihr kreieren werdet. Und wenn Ihr auch noch ein wenig Zeit habt geht doch auch mal bei meien DT Schwestern vorbei und seht was tolles sie gebastelt haben. Wir Alle freuen uns auf Kommentare. Vielen Danke

Until soon, Bis Bald
Nadja
 



 

 

1 comment:

  1. Oh so cute! The texture is wonderful as well as all your lovely embellishments.
    Hugs,
    Terri

    ReplyDelete