Tuesday, July 2, 2013

Crafter's Cafe Challenge (CCCB)~ Anything Goes

The Crafter's Cafe Challenge Blog              

Hello Fellow Crafters,

Today is a special day over at the Crafter's Cafe Challenge Blog (CCCB). We are showcasing images from Rick St. Dennis. He has some amazing images to choose from. If you have not used any, please go and check out his Etsy shop by clicking on his name. I promise you will not be disappointed with the variety of digi stamps he offers. For our challenge it is Anything Goes.

Heute ist ein besondere Tag hier bei Crafter's Cafe Challenge Blog (CCCB). Wir zeigen Euch Digi Stemple von Rick St. Dennis. Er hat ganz tolle Stemple. Wenn Ihr noch nie einen Stemple gesehen oder benutzt habt, muesst Ihr unbedingt mal bei seinem Etsy Shop vorbeischauen. Ich verspreche Euch Ihr werdet es nicht bereuen. Fuer unsere Challenge das Thema ist- Anything Goes.

Here is my card/ Hier ist meine Karte:



The image that I used is called 1890 Hat. I fell in love with this image the minute I saw it. Right away I knew I wanted to create a frame for the image. 

Den Stemple den ich mir ausgesucht habe ist 1890 Hat. Ich war sofort auf das Bild verliebt. Ich wusste auch von Anfang an was ich mit diesem Bild machen wollte. Ich wollte einen Rahmen kreiern der aussieht als wenn er in einem Laden gerahmt wird.







In order to create this look I had to cut out the larges die from the Spellbinder set Floral Ovals three times. First with the colored image. Then with the blue paper and the last one with white paper. The blue oval was also cut with the larges oval from the Spellbinder set Classic Oval Large. The white cut I actually had to hand cut the center out since I did not have a die that was large enough to allow the blue paper to show. After the cutting I added Antique Linen ink on the frame and outlined the edge with the Tea Dye Distress Marker.

Um diesen Rahmen herzustellem habe ich die Spellbinder Stanze Floral Ovals (die groeste) drei mal ausgestanzt. Das erste Mal mit dem Bild. Die Zweite mit blauem Papier und die Dritte ebenfalls mit weissem Papier. Das blaue Oval wurde dann nochmals mit einer Ovalen Stanze von Classic Oval Large (groeste Stanze) ausgestanzt um den blauen Rahmen herzustellen. Fuer den weissen Rahmen musste ich mit der Hand das Oval ausschneiden da ich leider keine groesser Stanze hatte. Danach habe ich den Rahmen mit Antique Linen Tinte bearbeitet und zum Schluss mit Distress Marker Tea Dye aussen rum am Rahmen bemalt.



Copics I used/ Copics die ich benutzt habe

Skin/ Haut- E21, E11, E00, E000, R20
Hat/ Hut- E70, E71, E74, E77, RV91, RV93, RV95
Fethers/ Federn- B95, B97, W00, W1, W3, W5
Hair/ Haare- E25, E29, E31
Flowers/ Blumen- G82, G94, G99
Blouse/ Bluse- W1, W3, W5, W7

And here are some close ups from my card. 

Und hier sind noch ein par Bilder von meiner Karte.








Hope you had a fun stay at my  blog and I can not wait to see your creations for this CCCB Challenge!

Ich hoffe Ihr hattet eine schoene Zeit bei meinem Blog und ich kann es kaum abwarten Eure  Kreationen zu sehen fuer diese Challenge bei CCCB.

Challenges I would like to enter this card in:

Challenges 4 Everybody- Anything Goes
Stampin with the Dragon- Anything Goes
Oozak- Anything Goes with a Girly theme
Crafts and Me- Anything Goes
Lacy Sunshine Challenge Blog- Anything Goes

Until soon, Bis Bald
Nadja 

5 comments:

  1. Wow this is so pretty! I love how you colored the girl so much! The embellishments yo used to are prefect, I especially love all the flowers! Amazing job! Thanks for joining us at the Oozak Challenge!

    -Samantha

    ReplyDelete
  2. Wonderful job with the dies ~ and I love glitter too! :0)

    ReplyDelete
  3. Love it! Love all your gorgeous Embellisments too!

    ReplyDelete
  4. Gorgeous card Nadja.

    Thank you for joining us over at the Lacy Sunshine Challenge. Good luck.
    xx

    ReplyDelete
  5. Gorgeous card:)...Thanks for joining us at Lacy Sunshine challenge....good luck and we hope to see you next time:)x
    hugs Nikki x

    ReplyDelete