Thursday, July 25, 2013

Bi Weekly Challenge at Chocolate, Coffee and Cards #44




 


Hello Fellow Crafters,

It has been already two weeks since the last challenge over at Chocolate, Coffee and Cards Challenge Blog- I can't believe how fast this summer has come and almost gone! 
Today we are having a super fun challenge for all of you... Animals! Our sponsor for this round is Stamp Fairy. There are some super cute images to choose from.


 Es sind schon wieder zwei Wochen vorbei seit unserer letzten Challenge hier bei Chocolate, Coffee and Cards Challenge Blog- Ich kann es garnicht glauben wie schnell dieser Sommer vorbei gelaufen ist!
Heute haben wir eine ganz tolle Challenge fuer Euch alle- Tiere! Unser Sponsor fuer diese Challenge ist Stamp Fairy. Diese Digi Stempel sind so suess.

Here is my card that I created for this challenge:
Hier ist meine Karte die Ich gebastelt habe:


This little guy won my heart right from the start that I saw the image. I tried a few new things with this challenge. I created the wings in two tones and I was brave enough to create my ground. 

Es war Liebe auf den ersten Blick fuer mich als ich diesen kleinen Baeren gesehen habe. Ich habe auch ein paar neue Sachen ausprobiert bei diesem Digi. Ich habe die Fluegel in einem Zweiton gemalt und habe auch das Grass und den Sand alleine gemalt.

Here are the Copic Colors that I used, 
Hier sind die Copic Colors die Ich benutzt habe,

Bear/Baer: E71, E74, E77, C1, C3, C5, C7
Nose, Paw/Nase, Pfote: R81, R83, R85
Wings/Fluegel: Y04, Y06, Y08, YG11, YG13
Grass/Gras: YG03, YG63, G82, G99
Sand/Sand: E21, E25, E33,E55,E57 

And now some pictures of how I created the card,
Und jetzt noch ein paar Bilder wie die Karte entstanden ist,










Lots of distressing and inking edges. A few die cuts like the banner, tree, butterfly and the sentiment.

Ganz viel distressing und dann mit dem stemple Kissen alle seiten eingefaerbt. Ein paar Stanzenschnitte wie Banner, Baum, Schmetterling und den Spruch.

I hope you all enjoyed your stay and will give this challenge a try. I can't wait to see what you all have created.

Ich hoffe es hat Euch ein bischen gefallen bei mir und ich kann es kaum abwarten Eure schoenen Karten zu sehen die Ihr fuer diese Challenge kreirt habt.

Until soon, Bis Bald
Nadja





 

No comments:

Post a Comment