Wednesday, February 13, 2013

Jon's Book Review Project


Hello Fellow Crafters,

Today's post is about a school project that my son had to do for Valentine's Day. He had to pick a book, right a book review (guided) and then decorate a box with a lit to match the book he read. And this is for 1. Grade...lol. I look back at my first grade and I do not remember having this much homework or projects like Jon. I must be getting old!

Mein heutiger Post ist ein Schulprojekt das mein Sohn fuer Valentine's Tag herstellen musste.  Die Aufgabe war ein Buch auszusuchen, zu lesen, ein Review zu schreiben das von der Leherein vorgegeben wurde und eine Dose in Zusammenhang der Geschichte zu schmuecken. Und das alles im 1. Schuljahr...lol. Ich kann mich nicht daran erinnern das ich soviel Hausaufgaben oder Projekte machen musste wie Jon. Ich werde alt!



This is the final take. The book he chose was Chicka Chicka Boom Boom. What a fun book about the alphabet! If you have little ones and you have never heard about this book you must check it out. It it very fun and teaches the upper and lower case alphabet. Jon is always ready for crafts. He picked the colors. The lid is a mixture of blue glimmer acrylic paint mixed with white to lighten it up a bit. The bottom part of the box is painted with green glimmer acrylic paint mixed with some white. While the paint was drying we started to cut the alphabet. Many years ago I bought a Sizzix alphabet and it has upper and lower case on the same die. It was perfect and fast. Jon picked the colors and of we went. The coconut tree and the sun are cut with my Cricut from the Life is a Beach cartridge

Dies ist das Bild von unsere fertigen Dose. Das Buch das Jon sich ausgesucht hat ist Chick Chicka Boom Boom. Es ist ein wunderschoenes Buch ueber das Alphabet! Wenn Ihr Kleine Kinder habt und Ihr habt noch nie von diesem Buch gehoehrt Ihr muesst es Euch mal anschauen. Es ist eine lustige Geschichte ueber das Grosse und Kleine Alphabet. Jon ist immer bereit zu basteln. Er hat die Farben ausgesucht fuer das ganze Projekt. Das Blau ist eine Schimmer Acrylic Farbe gemischt mit Weiss damit sie heller wurde und das Gruen ist ebenfalls eine Schimmer Acrylic Farbe gemischt mit Weiss. Waerend die Farben trocknen musten haben Jon und ich die Alphabete augestanzt. Vor vielen Jahren habe ich einen Alphabet Satz von Sizzix gekauft. Dieser Satz war genau das Richtige weil das grosse und kleine Alphabet auf der selben Stanze ist. Der Kokosnussbaum und die Sonne sind von einer Cricut Kassette "Life is a Beach".





Here are a few close up picture of some of the details. In the story the whole lower case alphabet meets up on the top of the coconut tree and then they all fall down. The upper case alphabet are the parents or relatives that pick up the kids and make them all feel better. This is what we wanted to represent in the box. Jon did a great job!!

Hier sind noch ein paar bilder von den verschiedenen Teilen der Dose. In der Geschichte treffen sich das ganze kleine Alphabet oben auf dem Kokosnussbaum. Wenn alle auf dem Baum sind fallen alle herunter. Das grosse Alphabet sind die Eltern und Verwanten die die Kleinen dann aufheben und alles wieder gut machen. Und das ist was Jon herstellen wollte mit dieser Dose. Ich glaube das ist Ihm sehr gelungen!!

And before I forget I wanted to thank my newest followers:

Und ich wollte mich noch ganz schnell an meine Neusten Folgern bedanken:  

 Karin Nettchen
Aleesa
Kaija
Dorothe Beam
Maria L. Reyes

Thank you all for your  nice comments and I hope I will be able to continue to give you inspiration in your crafting ways.

Vielen Danke fuer die Lieben Kommentare und ich hoffe das ich Euch immer wieder was neues zeigen kann das Inspiration fuer Eure Bastelleien geben kann.

Until soon, Bis Bald 
Nadja 

3 comments:

  1. Jon did an awesome job with his book. He really put a lot of time into his creation. Great colors. Keep up the good work!!!
    Hugs

    ReplyDelete
  2. What a fabulous project. A fabulous book. Well Done Jon! I'm sure your very proud of him Nadja.
    Debbie x

    ReplyDelete
  3. Nadja - oh how I remember Chicka Chicka Boom Boom from my own children! Seems like yesterday, and now my "little ones" are 25 and 22! YIKES! Goes by in a blink, do enjoy them while you can! :)
    Cute cute project with Jon!
    Teresa
    www.createenjoyshare.blogspot.com

    ReplyDelete