Wednesday, January 9, 2013


Hello fellow Crafters,

It is Wednesday morning (really early 3:00 am) getting ready for work. Before I go I wanted to share something with all of you. Over the weekend my son Jon (6years) and I were practicing coloring with Copic Markers. Oh how this little boy love these markers! The range of colors is pure bliss for him! I ordered and downloaded a book on some Copic Techniques and so we sat by the kitchen table and just practice. Here are our results:

Es ist Mittwoch in der Frueh bei mir ( 3:00 morgens) und ich bin dabei mich fertig zu machen auf die Arbeit zu gehen. Ich wollte aber noch schnell Euch allen etwas zeigen was mein Sohn Jon (6 Jahre) und ich am Wochende gemacht haben. Wir Zwei haben mit the Copic Markers geuebt. Oh wie mein Kleine diese Markers liebt! Die vielen Farben, da geht sein Herz auf! Ich hatte am Wochenende ein Buch ueber Copic Technicken gekauft und aufgeladen. Und so haben Jon und ich am Kuechentisch gesessen und malen geuebt. Hier ist was wir gemalt haben: 
 


This is what Jon made! We were practicing shading of hair. He picked all these colors by himself! On the first three on the top from the left I helped him here and there and the rest of them he did most of it by himself. He did such a fantastic job! I was amazed how well he did . I did notice though that it is very hard for him to use the large size of Copics. I have the Sketch ones.

Hier is das Uebungsblatt von Jon! Wir haben schattierungen der Haare geuebt. Die Farben hat Jon ganz allein ausgesucht. Die ersten drei von links, da habe ich Ihm geholfen und mit dem restlichen habe ich nur hier und da geholfen.Er hat das ganz toll gemacht! Ich war total ueberrascht wie toll er das kann. Ich habe allerdings gesehen das es schwierig fuer Ihn ist die grossen Markers zu benutzen. Ich male mit the Sketch Copics.






Here is my practice sheet. I like the way it turned out! I have not practiced in awhile so I am a little rusty. The book has some really good tips on how to use the Copic Markers. It helped me finding the orientation of my "flicking" with the Markers. With that it made it that much easier to move the paper around and getting better results with the coloring.

Hier ist mein Uebungsblatt. Ich bin zu frieden wie ich es gemalt habe. Es ist schon eine Weile her, dass ich mit meinen Malstifften geuebt habe. Das Buch hat gute tips fuer jeden der mit Copic Markers malen will. Es hat mir geholfen heraus zu finden welche Richtung mir am liebsten ist wenn ich mit den Stiften "flicke" Damit hat es mir auch geholfen das Papier zu drehen wie ich es brauch um die besten Erzeugnisse zu bekommen wenn ich mit diesen Stiften male.

Alright it is getting late and I have to get going to work. If you do want to know more about this Book let me know and I will add a link on my next post for it.

Ok ich muss jetzt aber schnell mich fertig machen damit ich auf die Arbeit komme. Falls Interesse da ist werde ich einen Link machen fuer dieses Buch. Last mich es wissen und ich werde es dann auf dem naechsten post aufsetzen.

Until soon, und bis bald
Nadja

2 comments:

  1. I do want to know that bookkkkkkk ;-) Beautiful tones, and big thumbs up to your boy, you both did a great job! Have a nice day :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Here is the the information: Make it Crafty Coloring Techniques. She also has two other books out that are just as amazing. Sorry for the late reply have been down with the Flu!

      Delete